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fünfteiliger Niederflur-Gelenktriebwagen von Siemens. For additional information about the benefits, options, and technical specifications of Avenio and Avenio M, please send an e-mail to our experts. Die Düsseldorfer Rheinbahn AG und die Duisburger Verkehrsgesellschaft AG haben bei Siemens Mobility gemeinsam 109 Hochflur-Stadtbahnen vom Typ Avenio HF bestellt, inklusive einer Option für 48 weitere Fahrzeuge. Rund 500 Fahrzeuge dieses Typs wurden in die Städte Amsterdam, Augsburg, Basel, Bern, Düsseldorf, Erfurt, Freiburg im Breisgau, Hiro… It builds on the experience gained with the Combino, the world’s first modular tram platform, together with the success of the Avenio generation. Sie besteht im Wesentlichen aus unserem Einzelgelenkzug Avenio und unserem Multigelenkzug Avenio M. Beide stehen in unterschiedliche Spurweiten und Fahrzeuglängen zur … Die Siemens-Straßenbahn Avenio M für Ulm erhält den renommierten Red Dot Award. Munich Tramway: New Siemens Avenio TZ - First Day of Service - 2-Segment Tram on Route 12 - Duration: 10:05. trams_trains 44,948 views The bogie additionally features a low center of gravity and minimized unsprung mass. Die Wagenkästen sind in Edelstahl- statt Aluminiumbauweise erstellt. The new trams will be used on the future Line 2. SWU Verkehr GmbH had ordered twelve articulated Avenio M trams from Siemens in May 2015. They will be happy to help you. Please enable JavaScript and reload the site. One special feature of our Avenio family is the bogie with triple suspension and two outboard traction units that mechanically couple the wheels lengthwise for the proven longitudinal wheelset technology. Brochure: Wheel sets or independently rotating wheels (680 KB). Please note that there might be constraints on site display and SWU Verkehr GmbH, a subsidiary of Ulm municipal authority in Germany, has signed a contract with Siemens for the supply of 12 Avenio M light rail vehicles. März 2009: Die längste Niederflurstraßenbahn der Welt: Siemens stellt Avenio vor (PDF; 25 kB) ↑ International Railway Journal, 4. Im Mai 2015 hatte die SWU Verkehr GmbH Siemens mit der Lieferung von zwölf Multigelenk-Straßenbahnen vom Typ Avenio M beauftragt. Der Avenio M von Siemens Mobility hat den Betrieb auf der neuen Linie 2 in Ulm aufgenommen. Please note that there might be constraints on site display and usability. The system informs the tram driver of critical situations with the help of lidar and radar sensors, helping to avoid accidents. Making-of Avenio M Ulm - Duration: 2:24. Eisenbahnen in Ulm, um Ulm und um Ulm herum. Mai die Stadtwerke-Tochtergesellschaft SWU Verkehr GmbH und Siemens. Would you like to learn more about the Avenio family? Die Stadtwerke Ulm (SWU Verkehr) bestellten im Mai 2015 bei Siemens zwölf Straßenbahnen für den künftigen Fahrzeugbedarf auf der neuen Linie 2. Die Fahrzeuge der Avenio M-Baureihe kombinieren das bewährte Multigelenkkonzept mit den Erfahrungen der Avenio-Plattform, die auch in Den Haag und München erfolgreich im Einsatz ist. Die Siemens-Straßenbahn Avenio M für die Stadt Ulm erhält den renommierten Red Dot Award. Niederflur-Straßenbahn Siemens Avenio M SWU-Anna Essinger Ulm, weiß/grau/blau Rietze-Neuheit Messe 2019 Als Highlight erhält das Modell als erste Straßenbahn unsere patentierten Einzelsitze. der Avenio in Ulm, für den wir den begehrten Design-Preis „German Design Award 2020“ gewonnen haben. Die Stadtwerke Ulm (SWU Verkehr) orderten bei Siemens 12 Straßen bahnen für das örtliche Liniennetz. Wegen seines modularen Aufbaus mit standardisierten Bauteilen und des daraus resultierenden geringeren Preises galt der Combino als ein erfolgreicher Straßenbahn-Standardtyp. Weiterführende Links zu "Siemens Avenio M 5 tlg. Einen entsprechenden Auftrag unterzeichneten am 22. Maßstabs- und originalgetreues Kleinmodell für erwachsene Sammler! 3 Combino Basic 1996–2003 Combino Advanced 2001–2010 Combino Plus … Intermediate modules are suspended between short bogie modules, enabling the Avenio M to maneuver even through twisted sections. Siemens Avenio M, Wagen 56, der Stadtwerke Ulm/Neu-Ulm GmbH (SWU) steht auf dem Gleis- und Freigelände der Messe Berlin anlässlich des "Tags des Eisenbahners" im Rahmen der … | English, Skip to global navigation (country selector, search), Outstanding ride performance both on straights and when cornering, Low wheel/rail load keeps noise emissions down, “Noiseless” electric brakes slow tram down to a stop, Vehicle length from 18 m to 72 m (2–8 modules), Vehicle width of 2.3 m, 2.4 m, 2.55 m, or 2.65 m, Car body of lightweight steel construction, Optimal corrosion protection from weather-resistant structural steel (COR-TEN) and cathodic dip coating, Track gauge of 1,435 mm for standard gauge networks, Maximum axle load of only 10.5 t with car width of 2.65 m: lowest axle load of all 100% low-floor vehicles, Bogies with up to 4.5° rotation and triple suspension, Single-articulated tram with modules of approximately 9 m in length supported on a centrally positioned bogie unit, Pivoting bogies and articulation joints between modules make narrow curve radii possible, Low-wear and ride-comfort-optimized combination of articulation design, bogie, and traction unit, with no need for additional articulation dampers, Best possible use of space, with 16 high-quality seats in the bogie area, More than 540 passengers in eight-section “maxi” version, Wide double doors cover up to 30% of the vehicle length, including directly behind the driver’s cab, making for quick boarding and alighting, Vehicle length from 21 m to 43 m (3, 5, or 7 modules), Vehicle width of 2.3 m, 2.4 m, or 2.65 m, Welded, weight-optimized aluminum car body, Optimized connection to car body with a combination of vertical and horizontal dampers allows limited rotation, Track gauge of 1,000 mm for meter-gauge networks or 1,435 mm for standard-gauge networks, Maximum speed: 80 km/h (70 km/h for 1 meter gauge), Combination of short bogie-mounted modules with intermediate bogieless modules suspended between them, Intermediate vehicle modules available in two lengths, with either one or two doors per side, High maneuverability for complex track geometries, Intermediate modules freely configurable with seats, standing room, or multifunctional areas, Up to 297 passengers in seven-section “maxi” version, Intermediate modules available in different lengths and door arrangements, Faster boarding and disembarking thanks to 800 mm extra-wide single doors on both sides at the ends of the vehicles behind the driver’s cab and wide double doors in the intermediate vehicle modules. The Avenio M has been optimized to operate on the Ulm tram routes with their steep grades. Siemens liefert zwölf Niederflurstraßenbahnen vom Typ Avenio M nach Ulm. The Avenio family with its two lines, Avenio and Avenio M, offers you custom solutions that are designed just for your city. Siemens Mobility GmbH Ulm. Global This order marks a new chapter in the success story of the Combino, a modular low-floor tram system originally introduced in 1994. Die 12 neuen Straßenbahnen ergänzen den bisher aus zehn Siemens-Combinos bestehenden Fahrzeugpark, um im Dezember die … The first generation was sold as the Combino Supra / ˈsuːprə /, Combino MkII, or Combino Plus. The trams are optimized for operating on the Ulm routes with their steep grades and will serve on Line 1 … Your city is unique – and so are your requirements for public transportation. Avenio-Familie 100% Niederflurtechnik und Flexibilität auf ganzer Schiene Unsere modulare Avenio-Familie in 100% Niederflurtechnik deckt alle wesentlichen Einsatzbereiche in Bestandsnetzen und Neuprojekten ab. Safari Browser. Straßenbahn Avenio M – Ulm, Deutschland Siemens ist einer der führenden Anbieter für integrierte Mobilitäts lösungen für den urbanen Bereich sowie von Fahrzeugen für den Nah und Fernverkehr. September 2012: Electric Avenio ↑ Siemens Avenio, de nieuwe Haagse tram (Memento des Originals vom 2. It looks like you are using a browser that is not fully supported. The Avenio M is a multi-articulated tram with outstanding curve-negotiating characteristics. All of this combined offers you numerous benefits: The outstandingly comfortable Avenio single-articulated tram with light rail character redefines trams – and combines the benefits of the single-articulated concept with the proven modular elements of the Avenio family. usability. Nicht geeignet für Kinder unter 14 Jahren! Die rund zehn Kilometer lange Straßenbahnlinie 2, die die Ulmer Wissenschaftsstadt mit dem Kuhberg verbindet, wurde gestern offiziell von der SWU Verkehr GmbH eingeweiht. Im Mai 2015 hatte die SWU Verkehr GmbH Siemens mit der Lieferung von zwölf Multigelenk-Straßenbahnen der Baureihe Avenio M beauftragt. Das Auftragsvolumen beträgt fast 400 Millionen Euro. Seit dem heutigen Freitag steht bei den Stadtwerken Ulm der erste Wagen der Avenio M-Serie von Siemens im Fahrgasteinsatz. Vehicles of the Avenio M-series combine the proven multi-articulated concept with the experiences of the Avenio platform, which is seeing successful implementation in The Hague and Munich. It builds on the experience gained with the Combino, the world’s first modular tram platform, together with the success of the Avenio generation. 2:24. 53, 1:87" The Siemens Avenio M tram, designed for Ulm, Germany, has won the prestigious Red Dot Award. Tramwaj Siemens Avenio M #58 "Kurt Schumacher" na linii nr 1, Olgastraße, Ulm, 3 lipca 2019 r. Sieć tramwajowa w Ulm ma długość 20 km. 1, Olgastraße, Ulm, July 3, 2019 Tramway network in Ulm has the length of 20 km and consists … In May 2015, Ulm‘s municipal unitility (Stadtwerke Ulm) ordered 12 trams from Siemens to meet the demand for additional vehicles on the new No. UVP des Herstellers: 149,90 Euro Standmodell im Maßstab 1:87 Dieser Artikel ist nicht als Spielzeug geeignet. The Siemens Tram Assistant is installed in all of Ulm's Avenio tram fleet. Die Fahrzeuge sind nach Herstellerangaben für die Ulmer Strecken mit ihren starken Steigungen optimiert, sie kommen auf der Linie 1 und… Im Mai 2015 hatte die SWU Verkehr GmbH Siemens mit der Lieferung von zwölf Multigelenk-Straßenbahnen der Baureihe Avenio M beauftragt. Then simply download the information materials here. ... Avenio® ist ein eingetragenes Warenzeichen der Siemens AG. 000 Bernina Express Fuhrerstand Tirano St. Moritz Bernina Express CabRide 2012 1080p BluRay - Duration: 2:17:26. Siemens 3,508 views. Martin Walcher, Siemens AG Avenio M Fachaufsatz für Eurotransport Dezember 2015. Would you like to know more about the benefits, features, and technology of our single- and multi-articulated trains from the Avenio family? The Avenio M is a multi-articulated tram with outstanding curve-negotiating characteristics. It is the successor to the Combino family. RBDe 560 Recommended for you 2 Vom Combino zum Avenio M Nach einer europaweiten Ausschreibung unterzeichneten ... Im Projekt Ulm wird diese Plattform erstmals angewandt. Beim Avenio handelt es sich um eine Weiterentwicklung der Combino-Familie. Modules of about nine meters in length are supported on a centrally positioned pivoting bogie unit. JavaScript and reload the ↑ Ulm: Neufahrzeuge kommen von Siemens in: www.tramreport.de ↑ Siemens AG Pressemitteilung, 30. SWU Verkehr GmbH had ordered twelve articulated Avenio M trams from Siemens in May 2015. Die Fahrzeuge verfügen nicht mehr wie die Combino-Multigelenkwagen über schwebende Mittelteile, sondern sind Kurzgelenkwagen mit einem Fahrwerk unter jedem Modul. The trams are optimized for operating on the Ulm routes with their steep grades and will serve on Line 1 … In Wien gebaute Siemens-Straßenbahn Avenio M für Ulm gewinnt Award für Product Design 2018. Einrichtungswagen. Avenio is a low floor tram family produced by Siemens Transportation Systems. It looks like you are using a browser that is not fully supported. ACHTUNG! Please enable RIETZE RIETZE STRA01039 Siemens Avenio M SWU Anna Essinger Ulm Strassenbahn 1:87. W jej ramach funkcjonują 2 linie. Firefox Browser, RIETZE STRA01039 Siemens Avenio M "SWU Ulm - Anna Essinger" Strassenbahnmodell im Maßstab 1:87 für Spurweite H0. [{"name":"Home","site_name":"Press | Company | Siemens","description":"","url_str":"\/global\/","level":0,"image":"","base_root":"https:\/\/press.siemens.com","base_nid":"5","base_nodepath":"\/node\/5","base_path":"\/global\/","base_secure_url":"https:\/\/press.siemens.com\/global","children":null}], All twelve trams handed over to SWU Verkehr GmbH, First series service for multi-articulated Avenio M, First Avenio fleet with "Siemens Tram Assistant" collision warning system. This page requires JavaScript in order to be fully functional and displayed correctly. Der Combino ist eine Niederflur-Straßenbahnwagenbaureihe, deren Prototyp 1996 von Siemens-Duewag gebaut wurde. Ulm’s municipal utility (Stadtwerke Ulm) ordered twelve trams from Siemens for its local line network. Our modular Avenio family in 100 percent low-floor technology covers all major applications in existing tramway networks or new projects. Chrome Browser, Whether you need innovative single-articulated or flexible multi-articulated trams, the members of the Avenio family will fit harmoniously into your cityscape and adapt to your existing infrastructure and your requirements for capacity, interior layout, and exterior design. 2 line. SWU Ulm - Anna Essinger Wagennr. For the best experience we suggest that you download the newest version of a supported browser: Global Standmodell OHNE Motor!! Following a Europe-wide tendering process, SWU Verkehr GmbH and Siemens signed a contract for the supply of 12 Avenio M series vehicles on May 22, 2015. The first of twelve Avenio M train leaves the Siemens Mobility factory in Vienna to head to the Siemens test center in Wegberg-Wildenrath for dynamic tests.